Biznes i praca

Kup teraz, zapłać później także dla klientów biznesowych

Kup teraz, zapłać później to rozwiązanie, które często jest oferowane klientom indywidualnym w celu zachęcenia ich do dokonywania zakupów. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z faktu, że można zaoferować je także klientom biznesowym. Na czym polega to w praktyce? Jakie korzyści przynosi wdrożenie tego rozwiązania? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Kup teraz, zapłać później – na czym to polega?

Kup teraz, zapłać później (Buy Now, Pay Later) to model płatności, który jak wspomniano we wstępie bardzo często oferowany jest klientom indywidualnym. Warto jednak mieć świadomość, że można wdrożyć go również w przypadku sprzedaży B2B, a popularność tego rozwiązania systematycznie rośnie. Potwierdzeniem tego faktu może być popularność wyszukiwania w Internecie hasła: kup teraz, zapłać później firmy. Na czym polega to w praktyce? Otóż, model płatności przewiduje, że kupujący może złożyć zamówienie, za które zapłaci nawet 60 dni później. Sprzedawca otrzymuje natomiast zapłatę od razu, co pozwala mu przejść do realizacji złożonego zamówienia. Tego typu model płatności można traktować jako alternatywę dla kredytów kupieckich, a sprzedający nie ponosi dzięki niemu żadnego ryzyka. Zostaje ono bowiem przejęte przez firmę oferującą finansowanie.

Korzyści wynikające z wdrożenia modelu płatności kup teraz, zapłać później

Wdrożenie modelu płatności kup teraz, zapłać później dla biznesu to rozwiązanie, które pozwala osiągną wiele różnych korzyści. Wymienić wśród nich należy bowiem między innymi:

  • wzrost sprzedaży, ponieważ jak potwierdzają różne badania firmy, które nie muszą od razu płacić za zamawiany towar kupują nie tylko chętniej, ale również więcej;
  • możliwość wyboru okresu odroczenia płatności, ponieważ w praktyce może on wynieść 14, 21,30, 45, a nawet 60 dni;
  • szybką decyzję o przyznaniu finansowania, ponieważ z reguły jest ona wydawana w kilka minut, a cały proces przebiega online;
  • wysoki limit finansowania, ponieważ może on wynieść nawet do 100 tys. złotych i jest odnawialny;
  • wzrost liczny powracających klientów, ponieważ chętniej korzystają oni z oferty, która umożliwia dokonanie odroczonej zapłaty;
  • brak ryzyka, ponieważ przejmuje je dostawca metody płatności;
  • różne możliwości integracji technicznej ze stroną sprzedawcy.

Jak wdrożyć model płatności kup teraz, zapłać później dla firm?

Chcąc wdrożyć model płatności kup teraz, zapłać później dla firm warto mieć świadomość, że za integrację systemową odpowiada w tym przypadku dostawca finansowania. Co więcej, przeprowadza on również szkolenia dla pracowników, dzięki czemu są oni w stanie proponować to rozwiązanie klientom. W tym miejscu należy podkreślić, że sama integracja odbywa się po wcześniejszej analizie zapotrzebowania oraz funkcjonowania danego sklepu. Jest to ważne, ponieważ pozwala wdrożyć usługę w taki sposób, by korzystający z niej klienci byli zadowoleni i nie mieli problemów przy składaniu zamówień.

Podsumowując należy stwierdzić, że wdrożenie modelu płatności kup teraz, zapłać później dla klientów biznesowych to niewątpliwie szansa na zwiększenie sprzedaży. Odroczona płatność sprawia bowiem, że chętniej dokonują oni zakupów w danym miejscu, a wartość koszyka rośnie.

 

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *