Biznes i praca

Jak stworzyć ankietę na Instagramie?

Nie wszyscy użytkownicy zdają sobie sprawę z tego, że na Instagramie istnieje możliwość prowadzenia sondaży. To ciekawe narzędzie, z którego korzysta wielu influencerów i firm. Pytanie tylko, jak stworzyć ankietę na Instagramie, aby była skuteczna. W niniejszym artykule spróbujemy znaleźć na to odpowiedź.

Po co tworzyć ankiety na Instagramie?

Podstawą udanego sondażu jest świadomość jego celu. Trzeba wiedzieć, co się chce za jego pomocą osiągnąć, zanim w ogóle zacznie się pracę. Dla jednych będzie to zwiększenie ruchu na swoim profilu, aby inwestycja w polubienia na instagramie mogła przynieść rezultaty. Dla innych ważniejsza będzie promocja oferty sprzedażowej w social mediach. Młoda influencerka, chociażby, może zbadać zainteresowanie rówieśników nadchodzącymi produktami firmy kosmetycznej, z którą współpracuje. Pytania w sondażu pomogą sprawdzić ich preferencje, określić szanse sprzedaży… Jest naprawdę wiele powodów, dla których warto zrobić ankietę na Instagramie.

Ważne jest także to, aby za pomocą ankiety utrzymać swoje miejsce w pamięci followersów. Profil na Instagramie musi bowiem żyć. Musi być aktywny i co jakiś czas przypominać się fanom. Konkurencja na social mediach jest w końcu olbrzymia, a nieaktywne konta bywają do tego pomijane przez różne algorytmy. Proste sondaże są jednym ze sposobów, aby temu zapobiegać.

Wyniki ankiety na Instagramie

Jeśli chodzi o głosowanie na Instagramie, rezultaty są widoczne dla właściciela profilu, jak i wszystkich followersów. Pytanie zadane oraz możliwe odpowiedzi również. Oznacza to, że platforma sama dokonuje podsumowania i to w czasie rzeczywistym. Śledzenie wyników nie jest zatem żadnym wysiłkiem i pozwala na bieżąco analizować sytuację. Trzeba jednak pamiętać o tym, że czas trwania ankiety na Instagramie to tylko 24 godziny. Po upływie tego okresu post przestaje być widoczny.

Oczywiście rzecz wygląda zgoła inaczej, jeśli chodzi o posty, do których ankieta może się odwoływać. One pozostają na siatce profilu, podobnie zresztą jak wszystkie polubienia na instagramie lub komentarze, o ile nie zostały usunięte. Nawiązanie do wyników ankiety może znaleźć się w tych komentarzach, jak i opisie danego posta, który można w każdej chwili edytować. Łączenie ze sobą elementów na platformach społecznościowych jest bardzo powszechną praktyką. Takie działanie często zalecają eksperci od marketingu internetowego.

Jak tworzyć ankiety Instagram Stories?

Miejscem do utworzenia ankiety jest moduł relacji, czyli Insta Stories. Spośród dostępnych tam opcji należy wybrać uśmiechniętą ikonkę. Otworzy się panel z różnymi widżetami – klikamy w ten o nazwie „ankieta”. Wówczas tłem może być dowolne zdjęcie lub wideo, naturalnie, a za sprawą kilku ruchów u góry tworzymy pytanie. U dołu ekranu zaś można umieścić minimum dwie możliwe odpowiedzi. Maksymalnie mogą być tylko 4. Po ustawieniu wszystkiego można już dodać ankietę do swojej relacji. Proces powtarzamy tyle razy, ile potrzebuje dany sondaż, aby osiągnąć zamierzone cele.

Ankieta w social mediach a standardy jakości

Wiemy już, jak stworzyć ankietę na Instagramie. Nie jest to wcale trudne, prawda? Niemniej przedsięwzięcie nie zawsze okazuje się sukcesem. Zwłaszcza bardziej złożone sondaże wymagają zaplanowania. Nieprzemyślana strategia może wywołać poczucie bałaganu i straty czasu. W związku z tym każda ankieta powinna spełnić 3 podstawowe warunki jakości. Oto one!

Skuteczne oddziaływanie obrazem na Instagramie

Instagram to platforma wizualna. Aby ankieta pasowała do takiego medium, powinna wykorzystywać atrakcyjne obrazy i filmy. Mogą być różne w zależności od każdego pytania, jak i każdej odpowiedzi. Dobrze jest wykorzystać materiały, które już są obecne na siatce profilu. Wówczas zakupione wcześniejpolubienia na instagramie staną się podstawą do zachęcenia innych użytkowników, aby i oni zostawili lajka lub komentarz.

Tworzenie przejrzystych informacji

Ankieta na Isntagramie, jak i pozostałych platformach, powinna być nieskomplikowana. Krótkie pytania i proste odpowiedzi stanowią razem klucz do udanego badania na social mediach. W innym wypadku użytkownicy mogą się zniechęcić i odstąpić od dalszego zaangażowania, co stanowi przecież ważną funkcję ankiet. Niestety sieć społecznościowa to ma do siebie, że jej uczestnicy szybko się nudzą. Warto również zadbać o to, aby w ramach ankiety tematy nie nakładały się na siebie. Chodzi o to, by nie powtarzać pytań ani odpowiedzi. Można w ten sposób stworzyć nadmiar informacji, co koniec końców stanie się uciążliwe dla odbiorcy.

Długość ankiety na Instagramie ma znaczenie

W związku z powyższym ankieta nie może być zbyt długa. Seria kilkunastu pytań po prostu zmęczy użytkownika. Trzeba mieć świadomość, że Instagram to platforma przede wszystkim rozrywkowa. Zaangażowanie poszczególnych osób jest z natury krótkotrwałe, co ma wpływ na interakcję z ankietą. Jeśli będzie krótka i przemyślana, spełni swoje zadania. Jeśli nie… Cóż, wówczas okaże się fiaskiem. Warto o tym pamiętać, o ile chce się dobrze wykorzystać zdobyte już polubienia na instagramie.

 

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *